نسخة تجريبية
9:42:44 AM
المواقع الالكترونية الحكومية تستخدم بروتوكول HTTPS للتشفير و الأمان.
المواقع الالكترونية الآمنة في المملكة العربية السعودية تستخدم بروتوكول HTTPS للتشفير.
روابط المواقع الالكترونية الرسمية السعودية تنتهي بـ edu.sa
جميع روابط المواقع الرسمية التعليمية في المملكة العربية السعودية تنتهي بـ sch.sa أو edu.sa
مسجل لدى هيئة الحكومة الرقمية برقم: 20250303403
موقع حكومي رسمي تابع لحكومة المملكة العربية السعودية: موقع حكومي رسمي: كيف تتحقق؟
الرياض جاري التحميل...

كلية العلوم الإدارية والمالية

د. محمد واسق

أستاذ مساعد
  • الجامعة السعودية الإلكترونية
  • m.ahmad@seu.edu.sa
المؤهلات العلمية
  • دكتوراه إدارة - جامعة الفلاح الهند ٢٠١٩.
  • ماجستير إدارة الأعمال - تسويق - جامعة الهاباد الهند ٢٠٠٢.
  • بكالوريوس تجارة تجارة إلكترونية - جامعة الهاباد الهند ٢٠٠٠.
الخبرات الوظيفية
  • أستاذ مساعد الجامعة السعودية الإلكترونية من أغسطس ٢٠١٩ وحتى تاريخه.
  • أستاذ مساعد جامعة الفلاح الهند من يناير ٢٠١٠ وحتى أغسطس ٢٠١٩.
النشر العلمي
  • Consumers’ perception toward security of M-commerce transection- An empirical study” Vol. 10 (1) January –March 2018 pp 1-1, Global Sci Tech. Journal Publication March 2018.
  • Impact of demonetization on M-commerce industry” International Journal of Marketing & Financial Management Vol. 5, Issue 10, Oct 2017, page no 39-46 ISSN: 2348-3954 (Online) ISSN: 2349-2546(Print) Journal Publication October 2017.
  • Future of M-commerce services in India” International Journal of Marketing & Financial Management Vol. 4, Issue 5, Jul 2016, page no 01-10 ISSN: 2348-3954 (Online) ISSN: 2349-2546(Print) Journal Publication July 2016.
  • Factors influencing the choice of the organization retail outlets of the consumers in Delhi NCR”, International Journal of marketing and financial management Vol. 1, Issue 1, (2013). ISSN: 2348-3954 (Online) Journal Publication 2013.
  • A study of influence of demographic factors on consumer buying impulse buying behavior”, International Journal of management and strategy vol. 3, Issue 5, July- Dec (2012). ISSN: 2231-0703 (Online) Journal Publication December 2012.
  • E-Satisfaction and E-loyalty of consumer shopping online”, Global Sci Tech, 4 (4), January to March Page 6-9, (2012) Journal Publication January 2012.
  • Effectiveness of social media as a marketing tool: An empirical study” International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research Vol. 1, Issue 11, (2012), ISSN: 2277-3622 (online) Journal Publication 2012.
الاهتمامات البحثية
  • التجارة الإلكترونية.
  • التجارة الخليوية وسلوك المستهلك.
الدورات التدريبية وورش العمل
  • Training program on “The Quality” Saudi Electronic University, Kingdom of Saudi Arabia.
  • training program on “Scientific Research” Saudi Electronic University, Kingdom of Saudi Arabia.
  • training program on “The Principles of Blackboard System” Saudi Electronic University, Kingdom of Saudi Arabia.
مشاركة
Chat Bot
المساعد الذكي