كلية العلوم الإدارية والمالية

كلية العلوم الإدارية والمالية

كلية العلوم الإدارية والمالية

د. محمد واسق

أستاذ مساعد
  • الجامعة السعودية الإلكترونية
  • m.ahmad@seu.edu.sa
المؤهلات العلمية
  • دكتوراه إدارة - جامعة الفلاح الهند ٢٠١٩.
  • ماجستير إدارة الأعمال - تسويق - جامعة الهاباد الهند ٢٠٠٢.
  • بكالوريوس تجارة تجارة إلكترونية - جامعة الهاباد الهند ٢٠٠٠.
الخبرات الوظيفية
  • أستاذ مساعد الجامعة السعودية الإلكترونية من أغسطس ٢٠١٩ وحتى تاريخه.
  • أستاذ مساعد جامعة الفلاح الهند من يناير ٢٠١٠ وحتى أغسطس ٢٠١٩.
النشر العلمي
  • Consumers’ perception toward security of M-commerce transection- An empirical study” Vol. 10 (1) January –March 2018 pp 1-1, Global Sci Tech. Journal Publication March 2018.
  • Impact of demonetization on M-commerce industry” International Journal of Marketing & Financial Management Vol. 5, Issue 10, Oct 2017, page no 39-46 ISSN: 2348-3954 (Online) ISSN: 2349-2546(Print) Journal Publication October 2017.
  • Future of M-commerce services in India” International Journal of Marketing & Financial Management Vol. 4, Issue 5, Jul 2016, page no 01-10 ISSN: 2348-3954 (Online) ISSN: 2349-2546(Print) Journal Publication July 2016.
  • Factors influencing the choice of the organization retail outlets of the consumers in Delhi NCR”, International Journal of marketing and financial management Vol. 1, Issue 1, (2013). ISSN: 2348-3954 (Online) Journal Publication 2013.
  • A study of influence of demographic factors on consumer buying impulse buying behavior”, International Journal of management and strategy vol. 3, Issue 5, July- Dec (2012). ISSN: 2231-0703 (Online) Journal Publication December 2012.
  • E-Satisfaction and E-loyalty of consumer shopping online”, Global Sci Tech, 4 (4), January to March Page 6-9, (2012) Journal Publication January 2012.
  • Effectiveness of social media as a marketing tool: An empirical study” International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research Vol. 1, Issue 11, (2012), ISSN: 2277-3622 (online) Journal Publication 2012.
الاهتمامات البحثية
  • التجارة الإلكترونية.
  • التجارة الخليوية وسلوك المستهلك.
الدورات التدريبية وورش العمل
  • Training program on “The Quality” Saudi Electronic University, Kingdom of Saudi Arabia.
  • training program on “Scientific Research” Saudi Electronic University, Kingdom of Saudi Arabia.
  • training program on “The Principles of Blackboard System” Saudi Electronic University, Kingdom of Saudi Arabia.
مشاركة