زهرة حسن غالي
أستاذ مساعد- الجامعة السعودية الإلكترونية
- z.ghali@seu.edu.sa
المؤهلات العلمية
- دكتوراه تسويق - كلية العلوم الاقنصادية والتصرف بتونس - 2011.
- ماجيستير بحث ادارة المنظمات - المدرسة العليا للتجارة بتونس - 2006.
الخبرات الوظيفية
- أستاذ مساعد- الجامعة السعودية الإلكترونية 2016-2020.
- أستاذ مساعد- المعهد العالي للتصرف بتونس 2012-2015.
عضوية المجالس واللجان
- مشرفة وعضو لجان تقييم مشاريع التخرج لطلبة الماجيستير- الجامعة السعودية الإلكترونية.
عضوية المنظمات العلمية
- تونس - ASIAD عضو لجنة علمية لمؤتمر.
- IBIMA عضو اللجنة العلمية للمؤتمر الدولي.
- مقرر- المجلة البريطانية للتغذية.
النشر العلمي
- Effect of Utilitarian and Hedonic Values on Consumer Willingness to Buy and to Pay for Organic Olive Oil in Tunisia. British Food Journal (Emerald). 122, 4, pp.1013-1026. https://doi.org/10.1108/BFJ-06-2019-0414 - Research paper-Article - March - 2020.
- Determinants of Consumer Purchase Intention and Behavior toward Green Product: The Moderating Role of Price Sensitivity. Archives in Business Research, 8,1, pp. 261-273. https://doi.org/10.14738/abr.81.7429 . Research paper-Article January -2020.
- The Antecedents of the Consumer Purchase Intention: Sensitivity to Price and Long-Term Involvement in the Product: Moderating Role of the Product’s Origin. Trends in Food Science & Technology (Elsevier), 90, 175-179. https://doi.org/10.1016/j.tifs.2019.02.028 Research paper-Article February - 2019.
- Motives of Willingness to Buy Organic Food under the Moderating Role of Consumer Awareness, Journal of Scientefic Research & Reports, 25(6); 1-11. https://doi.org/10.9734/JSRR/2019/v25i630200 Research paper-Article December -2019.
الاهتمامات البحثية
- التسويق الأخضر.
- سلوك المستهلك.
- المفاوضات التجارية.
مشاركة